bvawer
bvawer

فراهم مي كند تا كودك توانايي هاي بدني خود را كشف كند. كاردرمانگر در ابتدا وضعيت جسمي و ذهني كودك را مورد بررسي قرار مي دهد و از طريق تجزيه و تحليل چرخه راه رفتن كودك و شناسايي عوامل موثر بر تاخير حركتي و عدم راه رفتن او، راهكارهايي ارائه مي دهد تا كودك بتواند به صورت صحيح راه برود. در اين مرحله، يك برنامه درماني متناسب با شرايط كودك را طراحي و اجرا مي نمايد. تسلط كار درمانگر بر آناتومي، فيزيولوژي و روانشناسي نقش مهمي در بهبود مهارت هاي كلامي يا حركتي كودك دارد. كاردرماني براي راه رفتن كودك شامل يك برنامه هدفمند مي شود كه در آن درمانگر تلاش مي كند تا ضعف اندام يا عضله را از طريق بازي كردن با كودك برطرف نمايد. اين بازي به صورت تخصصي طراحي مي شود تا هم كودك لذت ببرد و هم درمانگر به هدف درماني خود برسد.

 

چه كودكاني بايد در زمينه ي كاردرماني براي راه رفتن آموزش ببينند؟

 

به طور كلي كودكاني كه دچار فلج مغزي، آسيب هاي نخاعي و اختلالات اسكلتي عضلاني هستند، بايد تحت اين آموزش ها قرار بگيرند. كودكاني كه تاخير حركتي دارند و يا دچار شكستگي شده اند هم لازم است تا از خدمات كاردرماني براي راه رفتن استفاده كنند. تمام كودكاني كه دچار اختلالات جسمي ( سندرم داون، مشكلات تعادلي، اختلالات مادرزادي و … )، ذهني (كم تواني ذهني، بيش فعالي، اختلالات يادگيري و…) و رواني (هذيان، بي قراري و …) هستند به خدمات كاردرماني نياز دارند.

 

تمرين درماني براي راه رفتن كودك

 

دير راه رفتن براي كودكاني كه همه مراحل رشد و تكامل خود را بدون مشكلي سپري مي كنند و فاقد اختلالات ذهني و جسمي هستند، نگران كننده نيست. در چنين مواردي والدين مي توانند با استفاده از تمرينات كار درماني در منزل به رفع مشكل كمك كنند. بايد دقت داشت كه همراهي كودك با آرامش و به دور از هر گونه فشاري صورت گيرد. اگر كودك تحت فشار قرار بگيرد، از راه رفتن دلزده مي شود. در مواردي هم كه كسي با او همراهي نكند، براي راه رفتن به خود فشار وارد نمي كند. بنابراين، براي انجام تمرينات راه رفتن، صبورانه كودك خود را ياري كنيد.

تمرين درماني براي راه رفتن كودك

 

– تمرين اول كاردرماني :

 

نوزاد خود را به حالت چهار دست و پا روي زمين بگذاريد. اسباب بازي او را با كمي فاصله از كودك روي زمين قرار دهيد. سپس با استفاده از دو دست خود، قسمت لگن به پايين كودك را گرفته و بلند كنيد. اين كار باعث مي شود تا كودك به كمك دو دست خود حركت كند. به اين ترتيب، بازوها، شانه ها و عضلات گردن كودك تقويت مي شوند و بين اين عضلات، هماهنگي و تعادل ايجاد مي شود.

– تمرين دوم كاردرماني :

 

براي اينكه كودك از جاي خود بلند شود، اسباب بازي او را كمي جلو و بالاتر از سرش نگه داريد. در اين حالت كودك را تشويق كنيد تا اسباب بازي را از شما بگيرد.

– تمرين سوم كاردرماني :

 

در اين تمرين، خوراكي يا اسباب بازي كودك را روي مبل بگذاريد و كودك را تشويق كنيد تا با كمك گرفتن از مبل بلند شود و خوراكي يا اسباب بازي را بردارد.

– تمرين چهارم كاردرماني :

 

براي تقويت عضلات پاي كودك، بر روي زمين بنشينيد و كودك را به حالت ايستاده نگه داريد. براي لحظاتي دستان خود را رها كنيد و دوباره كودك را نگه داريد. قبل از خسته شدن كودك، چندين بار اين كار را تكرار كنيد. اين تمرين باعث تقويت عضلات پاي كودك مي شود.

سخن پاياني

 

كاردرماني براي راه رفتن كودك، تمرينات مختلفي را در بر مي گيرد. اگر كودك شما تا 18 ماهگي راه نرفت بهتر است اين مسئله را با پزشك يا كاردرمانگر مطرح نماييد. در صورت لزوم از خدمات كاردرماني براي رفع مشكل كودك خود كمك بگيريد. كار درماني روشي است كه مي تواند مهارت هاي حركتي كودك را بهبود ببخشد. كاردرماني تهرانپارس يكي از مراكزي است كه شما مي توانيد براي رفع مشكل خود به آنجا مراجعه نماييد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۵۱:۳۶ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی