bvawer
bvawer

بهترين زمان سفر به استانبول چه زماني است؟

براي سفر به اين شهر با تور ارزان تركيه بايد چند عامل را در نظر داشته باشيد. به‌طوركلي اواخر بهار و اوايل پاييز ازنظر آب‌و‌هوايي بهترين زمان براي سفر به اين شهر هستند اما به دليل همين آب‌وهواي مطلوب، اين زمان شلوغ‌ترين وقت سال در استانبول هم هست و البته اين شلوغي با افزايش قيمت هتل‌ها و ديگر خدمات گردشگري همراه است. اگر خواستيد كه در آب‌وهواي معتدل و لذت‌بخش با اين دو بازه زماني راهي استانبول شويد به خاطر داشته باشيد كه قيمت تورها و هتل‌ها را حتماً در روزهاي نزديك به سفرتان چك كنيد تا در برنامه‌ريزي و مديريت هزينه‌ها مشكلي برايتان پيش نيايد.

نكات ضروري سفر به استانبول

 

جاذبه‌هاي تاريخي

كليساي چورا

اين بنا كليسايي مسيحي بوده و پس از فتح قسطنطنيه به مسجد و پس از تبديل تركيه به جمهوري، به موزه تبديل شد. امروزه اين مكان در محله‌ي كاريه واقع ‌شده است و به همين دليل علاوه بر نام كليساي چورا به نام موزه‌ي كاريه هم شهرت دارد.

 

برج گاتالا

اين برج در سال 1384 ميلادي در زمان امپراتوري روم شرقي با نام مسيح ساخته شد. تا مدتي منجم تقي‌الدين به‌عنوان رصدخانه از اين برج استفاده مي‌كرد، اما بعدها رصدخانه بسته شد ولي همچنان با اهداف ديگري مانند نظارت بر حمل‌ونقل كشتي‌ها و شناسايي كشتي‌هاي دشمنان، از اين برج استفاده مي‌كردند. برج گاتالا امروزه نمادي براي شهر استانبول است و امروزه به‌عنوان يك مكان گردشگري مشهور شده است. 

كاخ توپ قاپي

اين بنا بر روي شبه‌جزيره‌ي ياريم آدا توسط سلطان محمد دوم ساخته شده است. نام كاخ، كه در زبان تركي به معناي دروازۀ توپ‌هاست، برگرفته از توپ‌هاي جنگي بسيار زيادي در مقابل دروازه است. كاخ توپ قاپي داراي ساختمان‌هاي مختلفي با يك حياط در مركز است كه اين حياط به‌وسيله‌ي سه دروازه حفاظت مي‌شود. 

جاذبه هاي طبيعي استانبول

پارك گلخانه

اين پارك يكي از معروف‌ترين و تاريخي‌ترين پارك‌هاي استانبول است كه در منطقه‌ي امينونو واقع‌شده و ورودي جنوبي اين كاخ از بزرگ‌ترين دروازه‌هاي كاخ توپكاپي است. زيبايي بيش‌ازحد اين فضا، زبانزد خاص و عام شده است به‌طوري‌كه هم گردشگران و هم اهالي شهر استانبول همواره از اين فضا بازديد مي‌كنند

تپه هاي چامليجا (بام استانبول)

اين تپه‌ها 268 متر از سطح دريا ارتفاع دارند و به‌عنوان يك مكان توريستي بسيار زيبا در بين عموم شناخته‌ مي‌شوند. از بالاي اين تپه‌ها، تنگه‌ي بسفر و كشتي‌هاي پهلوگرفته در بندرگاه را مي‌توان ديد. 

جزاير پرنس

اين جزاير نه‌گانه است و 4 جزيره‌ي بيوك آدا، هيبه لي آدا، بورغاز آدا و قينالي آدا، از ميان آنان بسيار معروف هستند. اسامي ساير جزاير عبارت‌اند از: سيوري آدا، ياسسي آدا، صدف آداسي، طاوشان آداسي و قاشق آداسي. علت نام‌گذاري اين جزيره تبعيد شاهزاده‌ها و پرنس‌ها به اين منطقه در دوران حكومت‌هاي بيزانس است.

ساحل ريوا

رودخانه‌هاي جاري، جنگل‌هاي بي‌نظير، نزديكي به فانوس دريايي اندولس و… از جمله ويژگي‌هايي هستند كه اين ساحل را به يكي از پرطرفدارترين ساحل‌هاي استانبول تبديل كرده‌اند.

مراكز تفريحي استانبول

اسب سواري

محوطه‌ها و مدارس بسياري براي تعليم اسب‌سواري در استانبول وجود دارد كه گردشگران علاقه‌مند به اين رشته مي‌توانند با تورهاي اسب‌سواري اين مدارس از مناظر استانبول ديدن كنند.

دوچرخه سواري

اگر مي‌خواهيد از تمام نقاط مهم داخل و خارج استانبول مطلع شويد مي‌توانيد با تورهاي دوچرخه‌سواري سفرتان را شروع كنيد. در اين تور راهنمايان انگليسي‌زبان شما را در طول سفر ياري خواهند كرد. اگر علاقه‌مند به اين رشته هستيد توصيه‌ي ما به شما اين است كه چنين تجربه‌اي را از دست ندهيد.

پارك آبي

اين پارك داراي مجموعه‌ي وسيعي از استخرها، سرسره‌ها و بازي‌هاي آبي است. از ديگر سرگرمي‌ها و امكانات اين پارك آبي مي‌توان به واليبال ساحلي، اجراي نمايشي دلفين‌ها و شيرهاي دريايي، زمين تنيس و… اشاره كرد.

براي مطالعه راهنماهاي سفر شهرهاي تركيه مي توانيد به مجله گردشگري كي سفر به آدرس (mag.keysafar.com)مراجعه نماييد. كي سفر برگزار كننده تور آنتاليا ، تور كوش آداسي ، ازمير و... مي باشد. در كي سفر به راحتي مي توانيد تور خود را آنلاين رزرو كنيد. ما در كي سفر همه چيز را براي داشتن يك سفر راحت و آسوده برايتان مهيا كرده ايم.

 

منبع: مجله گردشگري كي سفر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۲۱:۱۲ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی