bvawer
bvawer

كودكان بسيار باهوش و در عين حال تاثيرپذير بوده و از هر رفتار درست يا نادرست والدين خود الگو مي‌گيرند و به تدريج عادت‌هايي در آنها نهادينه مي‌شود.

والدين بايد توجه داشته باشند كه در مقابل چشم كودكان خود اقدام به رفتارهايي كنند كه قصد دارند در دراز مدت اين عادات و رفتار را در فرزندان خود تثبيت كنند.

 

به كار بردن الفاظ نامناسب در حضور كودك

گاهي والدين در حين رانندگي، در خانه و يا محل كار ممكن است بر اثر فشارهاي روحي كنترل خود را از دست داده و از الفاظ نامناسب استفاده كنند، اما بايد توجه كرد كه از بكاربردن اين الفاظ در مقابل كودكان كار به شدت اشتباهي است.

 

بي‌احترامي به ديگران

والدين كودكان بايد از هر گونه رفتار، كلامي يا غير كلامي (رفتاري) كه نوعي بي‌احترامي به ديگران محسوب مي‌شود، خودداري كنند.

 

پرهيز از ايجاد تنش و درگيري با اطرافيان

والدين بايد در مقابل كودكانشان از هر گونه اعمالي كه سبب ايجاد تنش و ناآرامي مي‌شود، پرهيز كنند و تا حد امكان آرامش خود را حفظ كنند.

 

نداشتن انعطاف در روابط بين فردي

والدين بايد توجه داشته باشند كه در روابط بين فردي، به خصوص در حضور كودكانشان با برخورد با اطرافيان انعطاف‌پذير بوده و سازگار باشند.

 

بكارگيري الفاظ ركيك

والدين بايد توجه كنند كه به هيچ‌عنوان حتي در صورت استفاده ديگران از الفاظ ركيك، آنها را بكار نبرند، چرا كه كودكان سريعا آنها را به خاطر سپرده و از آنها استفاده مي‌كنند.


اين 10 مهارت را به كودك بياموزيد
آيا تنبيه بدني كودكان موثر است؟

قدرداني نكردن از ديگران

هنگامي كه والدين در مقابل خدمتي كه ديگران به آنها مي‌كنند، قدرداني نمي‌كنند، كودكان نيز از رفتار آنها الگو مي‌گيرند و همواره اقداماتي كه ديگران براي آنها انجام مي‌دهند را وظيفه‌ آنها مي‌دانند.

 

رفتار درست يا نادرست والدين
بكاربردن الفاظ نامناسب در مقابل كودكان كار به شدت اشتباهي است

 

بي اعتنايي به معنويات و واجبات ديني

بي‌توجهي والدين به امور و وظايف ديني و شرعي همچون نماز و غيره سبب بي‌اعتنايي كودكانشان به اين امور و دوري از معنويات در آنها مي‌شود.
ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسي
بايادگيري مهارت ارتباط موثرزندگيتومتحول كن

 

عدم ابراز علاقه به درس و مطالعه

اگر والدين به مطالعه و ادامه تحصيل علاقه و اهميت نشان ندهند، كودكان آنها نيز براي علم‌اندوزي و كسب دانش ارزشي قائل نمي‌شوند و در نتيجه كودكان آنها نيز براي ادامه تحصيل بي‌انگيزه خواهند شد، بنابراين والدين بايد با مطالعه روزانه و تشويق فرزندان خود براي ادامه تحصيل، اين علاقه را در آنها ايجاد كنند.

 

شركت نكردن در فعاليت‌هاي داوطلبانه و انسان دوستانه

شركت نكردن والدين در امور اجتماعي و فعاليت‌هاي خيرخواهانه (درختكاري، كمك به سالمندان، كمك به نيازمندان و غيره) سبب انزوا و اجتماع گريزي كودكان آنها مي‌شود و سبب عدم رشد و بلوغ اجتماعي آنها مي‌شود و در آينده اجتماعي آنها مشكلات متعددي ايجاد خواهد كرد.

 

عدم مديريت و برنامه‌ريزي در امور روزانه

بي‌نظمي و عدم مديريت والدين در امور روزانه، نوعي بي‌نظمي و بي برنامگي را در شخصيت كودكان آنها نهادينه مي‌كند بنابراين والدين بايد در امور روزانه خود مديريت و برنامه ريزي صحيحي داشته باشند تا كودكان از عادات صحيح آنها الگوبرداري كنند.

 

نشان دادن ضعف در روابط با كودك

والدين هنگام برخورد و مكالمه با كودكان خود بايد از كارهايي كه ضعف و عجز آنها را نشان مي‌دهد همچون گريه كردن، اظهار عجز و لابه كردن و غيره اكيدا خودداري كنند چرا كه با اين رفتارها سبب از بين رفتن اعتماد به نفس در كودكان خود مي‌شوند به طوري كه فرزندانشان در آينده قدرت برخورد با مشكلات را از دست مي‌دهند.

 

آنچه كه اهميت دارد اين است كه والدين بايد بدانند كودكان بسيار باهوش و تاثيرپذير بوده و با انجام هر كدام از 11 رفتار ياد شده الگوهاي رفتاري كودكان خود را شكل مي‌دهند، بنابراين والدين بايد در رفتارها و برخوردهاي خود در مقابل كودكانشان دقت زيادي به خرج دهند.

 

منبع : yjc.ir

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۱۹:۱۱ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی