bvawer
bvawer

ما به شما اين روش هاي خانگي را پيشنهاد ميكنيم. گرچه داشتن موهاي ريز صورت و ديگر اعضاي بدن طبيعي است، ولي وجود موهاي ضخيم براي بسياري از خانم ها، مي تواند واقعا آزاردهنده باشد.

براي همين همه خانم ها به دنبال روش هايي براي از بين بردن موهاي زائد بدن خود هستند و براي اين كار، راه هاي مختلفي مانند ايپلاسيون، ليزر و... را امتحان مي كنند كه معمولا اين روش ها مضراتي براي پوست دارد و راه حال هايي موقتي به شمار مي روند پس پيشنهاد مي كنيم براي محو موهاي زائد، روش هاي طبيعي و خانگي را امتحان كنيد كه دردناك نيستند و اثر طولاني تر دارند.

 

رفع موهاي زائد

 

رفع موهاي زائد بدن براي هميشه

چگونه از شر مو هاي بدن خلاص شويد؟

روش هاي موقتي زيادي براي از بين بردن مو مانند اصلاح كردن، سفيد كردن، اصلاح و تراشيدن وجود دارد ، البته روش هاي هميشگي نيز براي از بين بردن مو بدن مثل درمان ليزر و الكتروليز وجود دارد كه اين روش ها هم اثرات جانبي دارند ولي طب سنتي هم روش هايي دارد كه امروزه بسياري از آنها استفاده مي كنند.

 

ماسك هاي خانگي براي رفع موهاي زائد

1. ماسك پاپايا خام و آلوئه ورا

 

پاپايه به تجزيه فوليكول هاي مو كمك و رشد مو را متوقف مي كند. موها را صاف و لطيف مي سازد بنابراين كم تر جلب توجه مي كنند. مقداري پاپايه خام را با زرد چوبه، ژل آلوئه ورا، مقداري آرد غني شده و روغن خردل مخلوط كنيد تا خمير درست كنيد. اين خمير را در جهت مخالف رشد مو بماليد و آن را به مدت 20 دقيقه بگذاريد و بعد از مدت مشخص آن را با آب بشوييد.

 

2. ماسك عسل ، شكر و ليمو

 

مقدار برابري شكر، ليمو و عسل را تركيب و خمير نرم درست كنيد. اين مخلوط را حرارت دهيد.كمي نشاسته ذرت روي شكم بماليد و سپس اين مخلوط را روي ناحيه مورد نظر بماليد و به سرعت آن را با نوار اصلاح بپوشانيد ، سپس آن را روي موضع فشار دهيد.و در جهت مخالف رشد مو بكنيد.

 

ماسك عسل و ليمو

 

ماسك عسل و ليمو براي رفع موهاي زائد بدن

3. ماسك فلفل سفيد و كافور

 

2 قاشق سوپ خوري فلفل سفيد، 2 قاشق سوپ خوري كافور و چند قطره روغن بادام را برداريد. فلفل سفيد را به پودر اضافه كنيد ، كافور، روغن بادام را به خوبي مخلوط كنيد. اين خمير را روي پوست بماليد و 15 تا 20 دقيقه آنجا بگذاريد. خمير را با آب بشوييد.

 

4. ماسك آرد نخود

 

نصف يك كاسه آرد نخود، نيمي از شير، 1 قاشق چاي زرد چوبه و 1 قاشق چاي خوري كرم تازه برداريد. يك خمير نرم درست كنيد و آن را 30 دقيقه روي پوست بماليد. اين خمير را به آرامي در جهت مخالف مو بكنيد. بعد از برداشتن خمير، آن را با آب بشوييد. اين كار به از بين رفتن موهاي ناخواسته پوست كمك خواهد كرد.

 

ماسك آرد نخود

 

آرد نخود براي از بين بردن موهاي زائد بدن

5. ماسك زاج سفيد و گلاب

 

زاج سفيد به راحتي در بازار به شكل پودر موجود است. نصف قاشق چاي خوري پودر زاج سفيد را و 2 - 3 قاشق سوپ خوري گلاب را تركيب كنيد. چند قطره روغن زيتون را به اين مخلوط اضافه كنيد. اين مخلوط را روي موهاي ناخواسته شكم بماليد. 20 دقيقه صبر كنيد و بعد براي 20 دقيقه دوباره تكرار كنيد، بعد از خشك شدن موضع را با آب سرد بشوييد. مرطوب كننده را روي پوست بماليد تا پوست را از خشكي حفظ كنيد.

 

6. ماسك خمير زردچوبه و شير

 

1 - 2 قاشق چاي خوري زرد چوبه را با شير مخلوط كنيد .اين مخلوط را روي پوست بماليد و بگذاريد 15 دقيقه بماند.

اجازه دهيد خشك شود و سپس آن را با آب بشوييد، اين كار به از بين رفتن موهاي ناخواسته بدن كمك مي كند.

 

رفع موهاي زائد صورت

 

ماسك زردچوبه بهترين ماسك براي رفع موهاي زائد

7. ماسك عدس و سيب زميني

 

يك كاسه از سيب زميني پوست كنده و له شده، يك كاسه سوپ خوري عدس زرد، يك قاشق غذاخوري عسل و 4 قاشق ليمو ترش را با هم مخلوط كنيد. دال عدس را يك شب در آب خيس كنيد. سيب زميني خرد شده را روي الك قرار دهيد و آب آن را با فشار دهيد. عصاره عسل و ليمو را به مخلوط اضافه كنيد تا خمير خوبي درست كنيد. اين خمير را روي پوست بماليد و اجازه دهيد 15 تا 20 دقيقه بماند. زماني كه خشك شد آن را با مالش دادن به آرامي پاك كنيد، اين خمير به كندن مو كمك مي كند.

 

8. ماسك موز و جو

 

يك موز رسيده و دو قاشق چايخوري آرد جو دو سر برداريد. موز را له و جو دو سر را به آن اضافه كنيد و آن ها را به خوبي با هم مخلوط كنيد. اين خمير را روي پوست بماليد و به مدت 15 دقيقه به آرامي آن را بماليد. اين فرآيند را يك بار در هفته تكرار كنيد.

 

ماسك موز و جو

 

ماسك موز و جو براي خلاص شدن از شر موهاي زائد

9. ماسك شكر و ذرت

 

يك فنجان شكر را در شربت ذرت مخلوط و كمي آب ليمو به آن اضافه كنيد و سپس اين مخلوط را حرارت دهيد تا شكر به طور كامل حل شود. بعد از آن، اين مخلوط گرم را روي پوست بماليد و سپس اين مخلوط را بكنيد . اين واقعا يك فرآيند دردناك است ، بنابراين اين كار را به آرامي و با نهايت دقت انجام دهيد.

 

10. ماسك سفيده تخم مرغ

 

1 قاشق سفيده تخم مرغ، 1 قاشق سوپ خوري عسل و نصف قاشق سوپ خوري آرد ذرت را مخلوط تا خمير نرمي به دست آيد. اين ماسك را روي پوست بماليد تا 30دقيقه بماند. تا يك لايه نازك روي پوست ايجاد شود ؛ اين ماسك را با دست محكم بكشيد تا موهاي ناخواسته كنده شوند. به آرامي بكشيد تا از هر گونه خارش در پوست جلوگيري كنيد.

 

ماسك سفيده تخم مرغ

 

از بين بردن سريع موهاي زائد با ماسك سفيده تخم مرغ

11. ماسك ريحان و پياز

2 عدد پياز برداريد و آن ها را نصف كنيد. غشا نازك پياز را بيرون آوريد و برگ هاي نعناع را با اين غشا له كنيد تا خمير درست شود. اين خمير را روي موهاي زائد بماليد و بگذاريد 15 تا 20 دقيقه بماند. آن را با آب بشوييد و اين فرآيند را 3 تا 4 بار در يك هفته تكرار كنيد تا تفاوت را ببينيد.

 

12. ماسك عسل و ليمو

 

چهار قاشق چاي خوري عسل را با يك عدد ليموي تازه مخلوط كنيد و خوب هم بزنيد تا حالت خميري و چسبندگي پيدا كند. بعد از آن خمير را خيلي آرام در جهت رويش موهاي صورت تان بماليد و بگذاريد 15 دقيقه روي صورت بماند. در مرحله آخر، صورت تان را با آب ملايم و ولرم بشوييد و اين كار را هفته اي دو تا سه بار انجام دهيد.

 

مطالبي كه از منابع خارجي ترجمه شده ، تنها جنبه اطلاع رساني و آموزشي دارد . از اينرو توصيه پزشكي تخصصي تلقي نمي شوند و نبايد آنها را جايگزين مراجعه به پزشك جهت تشخيص و درمان دانست .

 

منبع : نمناك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۲۵:۴۸ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی