bvawer
bvawer

 چون تراكم ملانوسيت‌ها يا سلول‌هاي حاوي ملانين تفاوت دارد، رنگ پوست ممكن است متفاوت باشد. در اثر تحريكات دروني و بيروني و افزايش سلول‌هاي رنگ‌‌ساز، لك‌هاي پوستي ظاهر مي‌شود. عوامل مختلفي در اين بين نقش دارد كه از آن جمله مي‌توان به اختلالات ژنتيكي، عفونت‌هاي موضعي، داروها، مواد‌شيميايي، تغذيه و سوتغذيه، بدخيمي‌هاي پوستي، اختلال‌هاي هورموني، بارداري و… اشاره كرد.

انواع لكه‌هاي پوستي
آكنه (Acne)

آكنه يك بيماري پوستي مزمن و التهابي است كه باعث به وجود آمدن جوش‌هاي سر سفيد، جوش‌هاي سر سياه، كورك و كيست مي‌شود. اين جوش‌ها خطرناك نيستند اما باعث ايجاد اسكار (جاي جوش) بر روي پوست مي‌شوند. پوست انسان منافذي دارد كه به غدد چربي در زير پوست متصل است. فوليكول‌ها غدد چربي را به اين منافذ وصل مي‌كنند. فوليكول‌ها كيسه‌هاي كوچكي هستند كه مايعاتي توليد و ترشح مي‌كنند. اين غدد، مايعات چربي به نام سبوم توليد مي‌كنند. سبوم سلول‌هاي پوست مرده را از طريق فوليكول‌ها به سمت سطح پوست حمل مي‌كند. يك موي كوچك از طريق فوليكول خارج از پوست رشد مي‌كند. آكنه‌ها وقتي ايجاد مي‌شوند كه سر اين فوليكول‌ها بسته شوند و چربي در زير پوست ساخته شود. آنها معمولا بر روي صورت، پشت، سينه، شانه و گردن پديدار مي‌شوند. سبوم، مو و سلول‌هاي پوستي مي‌تواند با يك پلاگين به صورت توده‌اي به هم وصل شوند. اين پلاگين با باكتري آلوده مي‌شود و در نتيجه متورم مي‌شود. هنگامي كه اين پلاگين شروع به شكستن مي‌كند آكنه‌ها ظاهر مي‌شوند.
ميليا (Milia)

ميليا نام تخصصي براي برجستگي‌هاي سفيد، سفت و كوچكي است كه اغلب روي صورت ايجاد مي‌شوند و در هركسي با هر سني ممكن است ايجاد شود. اين برجستگي‌ها بسيار سمج هستند و هفته‌ها يا ماه‌ها و حتي بيشتر ممكن است روي پوست باقي بمانند. اين عارضه به هيچ عنوان مضر نيست كه بخواهيم به سرعت از شر آن‌ها خلاص شويم. راه‌هاي درست و غلط براي برداشتن آن‌ها وجود دارد كه راه‌هاي غلط مي‌تواند به پوست آسيب بزند. اگر قبلا ميليا داشته‌ايد، احتمالا نگران بوده‌ايد كه اين نوعي جوش است. در حالي كه بسياري از افراد آن‌ها را با آكنه اشتباه مي‌گيرند، اين برجستگي‌ها با آكنه فرق دارد. يكي از راه‌هاي تشخيص آن اين است كه ببينيد لمس كردن آن چه حسي ايجاد مي‌كند. برخلاف آكنه، ميليا نسبتا محكم است و فشار دادنش بي‌تأثير است يا تأثير جزئي دارد. هم چنين برخلاف آكنه، دور چشم و در قسمت‌هايي از پوست صورت كه غدد چربي ندارند ظاهر مي‌شوند.

 

افرادي كه مشكل هورموني دارند ميتوانند همزمان با ليزر موهاي زائد ، درمان دارويي براي رفع بيماري هورموني خود هم انجام دهند؟


كك و مك (freckles)

لكه‌هاى كوچك يك تا سه ميلى‌مترى گرد يا بيضى شكل و يا حتى با حدود نامشخص هستند كه به رنگ قهوه‌اى روشن و تيره در پوست ايجاد مى‌شوند. معمولاً در مناطقى از پوست كه در معرض نور آفتاب قرار مى‌گيرد، مثل صورت، پشت دست‌ها، ساعد، گردن و سينه به وجود مى‌آيد. كك و مك در هر سنى ممكن است ايجاد شود ولى بيشتر در سنين بچگى و جوانى در افراد با پوست روشن خصوصاً اگر موهاى قرمز داشته باشند، بروز مى‌كند. در فصل بهار و تابستان كك و مك بروز پيدا مى‌كند و يا اگر فرد به آن مبتلا باشد، پررنگ‌تر مى‌شود و در ماه‌هاى زمستان از بين رفته يا رنگ آنها روشن‌تر مى‌شود. كك و مك به علت فعال‌شدن سلول‌هاى رنگدانه‌اى پوست در معرض نور ايجاد مى‌شود و به همين دليل، افراد مستعد بايد پوشش كافى در مقابل نور آفتاب داشته باشند و به طور مرتب از كرم‌هاى ضدآفتاب و كلاه استفاده كنند. كك و مك معمولاً درمان نمى‌شود و نيازى به درمان ندارد.
لكه‌هاي قرمز (Skin rashes and red spots)

لكه‌هاي قرمز در زمره‌ي رايج‌ترين انواع ناراحتي‌هاي پوستي است. تقريباً يكي از علائم اوليه‌ي تمام بيماري‌هاي پوستي، وجود لكه‌هاي قرمز است. لكه‌هاي قرمز مي‌توانند در هر نقطه‌اي از بدن ظاهر شوند. لكه‌هاي قرمز روي پوست ممكن است هميشه با آكنه مرتبط نباشند؛ آنها همچنين مي‌توانند نشانه‌اي از واكنش آلرژيك به يك محصول مراقبت از پوست و يا به عنوان يك نتيجه از آلرژي به حيوان خانگي يا گياه باشد. اگر چه، نقاط قرمز پوستي به احتمال زياد بي‌ضررند، اما ضرورت دارد آنها را با دقت تحت نظر بگيريد. لكه‌هاي قرمز ممكن است همراه با خارش، درد، تورم، و علائمي از اين قبيل باشند. بعضي نقاط قرمز روي پوست نيز ممكن است با مايع پر شده باشند. از سوي ديگر، ممكن است نقطه‌هاي قرمز رنگي روي پوست خود داشته باشيد كه نه درد مي‌كنند و نه در طي ساليان درازي تغيير شكل داده‌اند. در حالي كه بي‌‎ضرر قلمداد كردن اين نقاط قرمز امري طبيعي است، اما بهتر است چكاپي از آنها صورت بگيرد و از آن مهم‌تر چنانچه در طول دوران بلوغ شكل گرفته‌اند، تحت معاينه قرار گيرند.
منبع : https://drasgariclinic.com

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۲:۰۶ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی