bvawer
bvawer

اسفند كه از راه مي رسد ناچار مي شويد براي دخل و خرج تان چرتكه بياندازيد و كاغذ و قلم به دست فكر كنيد در سال گذشته چه بر سر حقوق تان آمده است. همچنين در اين ماه حسرت مي خوريد كه چرا حساب و كتاب اعمال تان را هم نداشته ايد.

همه ما خوب ياد گرفته ايم موقع تنگنا و بي پولي چطور سفره مان را كوچك كنيم و روزگار بگذرانيم اما معمولا هر وقت جيب مان بزرگ تر مي شود و نقدينگي بيشتر، براي درآمد اضافه فكر خاصي نداريم و وقتي به خودمان مي آييم كه آهي در بساط نمانده است. شايد اسفند ماه فرصتي باشد تا براي نخستين بار نگاهي واقعي به هزينه ها و درآمدتان داشته باشيد، خرج هاي غيرضروري و نه چندان مهم را دور بريزيد و با يك روش جديد برنامه بودجه اسفند را تنظيم كنيد.


اسفند، ماه هزينه ها
مراسم عيد، از خانه تكاني و خريد رخت نو گرفته تا فكر تدارك يك سفر نوروزي و پذيرايي از مهمانان، خرج هاي زيادي دارد كه البته به شرط برنامه ريزي درست مصرف، از بخش عمده آن مي توان فاكتور گرفت؛ مثلا اگر همين چندوقت پيش به دليل مناسبتي لباس هاي تازه خريده ايد، حالا صرفا به خاطر حال و هواي سال نو لازم نيست دوباره پول هايتان را خرج پوشاك كنيد. اگر هم قصد خريد داريد، با برنامه ريزي قبلي ميزان هزينه ها را پايين آورد.


فريزر را خفه نكنيد
يكي از قسمت هاي خانه كه دم عيد حسابي نونوار مي شود، فريزر بخت برگشته اي است كه قرار است به اندازه يك سال از سبزي قورمه و باقالي پر شود. گوشت و مرغ و ماهي را هم بايد براي پذيرايي از مهمان هاي احتمالي به اينها اضافه كنيد تا ليست دور و دراز وسايل فريزر تكميل شود. اگر تمام تعطيلات نوروز را در سفر هستيد، پيشنهاد ما اين است كه فرايند خريد خوراكي ها را به طور كلي به بعد از تعطيلات محول كنيد اما اگر از همين حالا مي دانيد چند نفر از فاميل ها براي چند روز قرار است به منزل تان بيايند، بهتر است درست به اندازه مقدار نيازتان در عيد و نه به ميزان 12 ماه سال خريد كنيد.


لطفا به حساب خودتان برسيد
عدد روزهاي سال كه به آخر نزديك مي شود، وقت صفركردن حساب و كتاب هاي مالي رسيده، يك ليست كامل از تمام پول هايي كه به دوست و آشنا و بقال محله بابت خريدهاي نسيه بدهكاريد يا پول هايي كه به بقيه قرض داده ايد و دستمزد كاري كه بايد از جايي بگيريد، تهيه كنيد و ببينيد در كل چقدر بايد دست به جيب شويد.
آدم ها، مداد رنگي روزگار
بررسي كارنامه خانواده شما تا نوروز


عيدي بدهيد اما نقدي ندهيد
عيدي دادن، كوچك و بزرگ نمي شناسد و يكي از آن دسته مخارجي است كه قابل حذف نيست اما قابل تعديل. براي صرفه جويي در هزينه ها مي توانيد از قبل يك ليست از تمام كساني كه مي خواهيد برايشان عيدي تهيه كنيد، آماده كرده و به جاي پول سراغ هداياي مناسب سن شان برويد؛ گزينه هايي كه ارزان تر از عيدي نقدي تمام شوند و با ذوق و علاقه كسي كه مي خواهد عيدي بگيرد هم جور باشند. با اين كار هم هواي جيب تان را خواهيد داشت و هم مي توانيد دل نزديكان تان را با كادوهاي مخصوص بيشتر به دست آوريد.
سيگاررا نه؛ وسوسه سيگاركشيدن راترك كنيد!
درخواست وكيل طلاق و مشاوره تلفني رايگان


حال نوبت اعمال تان است
آخر سالي يك نگاهي هم به نامه اعمال تان بياندازيد. يك حساب و كتاب با خودتان. ببينيد دل چه كسي را شكسته ايد، پشت چه كسي غيبت كرده ايد. حق چه كسي را ناديده گرفته ايد. فرصت كمي باقي مانده، سال جديد را بدون محاسبه اعمال تان در سال گذشته شروع نكنيد. بهتر است زود دست به كار شويد و نامه اعمال تان را سبك كنيد.


منبع: همشهري

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۳:۱۲ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی