bvawer
bvawer

توليدي جوراب زنانه ، جوراب ها در زمان حال نقش مهمي در پوشاك دارند و اين اهميت بخاطر تاثير در استايل و نوع پوشش بانوان مي باشد به همين خاطر زنان بيشتر از مردان به آن توجه مي كنند. تنوع در طرح هاي جوراب براي زنان و كودكان بيشتر از مردان است.

طرح هاي توليدي جديد به قدري متنوع و زياد مي باشند كه ممكن است نتوانيم تمام آن ها را معرفي كنيم اما تا حد امكان سعي مي كنيم دسته هاي مهم را به شما معرفي كنيم و قواعد كلي استفاده از آن ها را به طور خلاصه در نكات به شما آموزش دهيم چرا كه در استفاده هر نوع پوشاكي قواعدي وجود دارد كه جوراب نيز مشابه آن ها مي باشد.

در اين مطلب تحت عنوان توليدي جوراب زنانه به شما اين قواعد را مي آموزيم و شما را با طرح هاي كلي و محبوب آشنا مي كنيم تا در نهايت مطابق با سليقه شخصي خود بتوانيد انتخاب مناسبي داشته باشيد .


تاريخچه ورود جوراب زنانه به ايران :

ورود جوراب زنانه به ايران به زمان ناصر الدين شاه و قاجاريه باز مي گردد . پادشاه اهل سفر قاجاريه در سال 1267 در سفر خود به انگلستان ، 18 جفت جوراب براي زنان خود سوغات مي آورد او اين جوراب ها را از شهر هاي برادموزد و برايتون آورده بود بنابراين طبق اين داستان، زنان ناصرالدين شاه قاجار، نخستين كساني بودند كه جوراب پوشيدند.

در كتاب طهران قديم، جعفر شهري نوشته شده است كه در ايران اولين بار زنان ناصرالدين شاه جوراب به پا كردند و اين پوشش به مرور وارد طبقات ديگر جامعه نيز شد بعد از مدتي جورابي به نام جز البسه مرسوم شد كه گران قيمت بود و در مهماني هاي مهم از آن استفاده مي شد همين طور در دوره اي كه ايران به دستگاه جوراب بافي كامپيوتري مجهز بود اين دستگاه ها فقط قادر به بافت و توليد جوراب زنانه بودند كه با گذشت زمان و با ورود دستگاه هاي جديد اين دامنه به جوراب هاي مردانه و بچه گانه نيز توسعه يافت.


در رابطه با جنس ابريشم نيز مي توان گفت : در سال 1000 ميلادي جامعه به سمتي رفته بود كه استفاده از جوراب نماد اشرافيت بود و تنها طبقه اعيان جامعه از جوراب استفاده مي كردند. به دليل استفاده اشراف زاده ها و اعيان از جوراب، توقع از كيفيت جوراب بالاتر رفت به همين خاطر در قرن 15 ميلادي بود كه از ابريشم به خاطر خاصيت كشساني و نرم بودن در تهيه جوراب استفاده شد اما دليل استفاده از ابريشم در جوراب تنها به دليل جنس و كيفيت و نرم بودن آن نبود بلكه جوراب ابريشمي قوس پا را زيباتر نشان مي دهد بعدها ابريشم را با مواد ديگري تركيب كردند كه در بخش خود به طور مفصل بيان خواهيم كرد .


اهميت استفاده از جوراب :

جوراب پوشش مشخصي است كه علاوه بر اهميتش در زيبايي از پاي شما در عوامل مختلف نيز محافظت مي كند. جوراب ها عرق پا را جذب مي كنند و اگر شخصي هستيد كه به چرم حساسيت داريد انتخاب مناسب جوراب براي شما اهميت بيشتري دارد چرا كه اگر جنس جوراب به گونه اي باشد كه عرق پاي شما را جذب نكند اين امر باعث خيس شدن جوراب و تماس آن با چرم كفش مي شود و در نهايت موجب ايجاد حساسيت و خارش در پاهاي شما مي شود.

شايد شنيده باشيد كه مي گويند پا، قلب دوم انسان است و راحتي پا اهميت زيادي دارد اگر جوراب مناسب نباشد باعث اذيت و بد اخلاق شدن شما مي شود در نتيجه به جنس جوراب و سايز آن نيز دقت كنيد. بله درست متوجه شده ايد جوراب ها نيز سايز دارند كه اگر در خريد به سايز مناسب خود، توجه نكنيد فشردگي جوراب يا گشادي آن شما را كلافه خواهد كرد البته اين نكته را نيز به خاطر داشته باشيد كه سايزهاي جوراب توليدكنندگان مختلف، مي توانند متفاوت باشند بنابراين مي توانيد براي خريد درست چندين بار جوراب هاي سايز مختلف را امتحان كنيد. در ادامه جوراب ها رااز لحاظ جنس و طرح به تفكيك بررسي خواهيم كرد .

طرح توليدي جوراب زنانه :

حال به سراغ معرفي 9 مدل جوراب زنانه موجود مي رويم كه از ساير طرح ها، معروف تر و محبوب تر هستند و براي تمام خانم ها الزامي است كه از تمام اين 9 مدل در كمد خود داشته باشند تا بتوانند مطابق سليقه خود از آن در استايل روزانه خود استفاده كنند.


1. جوراب هاي نيمه پوش مدل mule :

جوراب ها به طور كلي براي محافظت پاي شما در مقابل ترك خوردگي و راحتي در كفش و ساير عوامل توليد مي شوند و جوراب هاي متفاوتي براي كفش هاي متفاوت وجود دارد. اين مدل جوراب براي كفش هاي زنانه اي كه پشت باز دارند طراحي شده است چرا كه در اين مدل جوراب ، تنها قسمت انگشتان پا يا سينه پا است كه پوشيده مي شود و واضح است كه جوراب هايي كه تنها سينه پا را مي پوشانند مناسب كفش هاي زنانه ، جلو باز هستند و مشابه همين نمونه جوراب هايي براي كفش هاي زنانه پشت باز نيز وجود دارد اين جوراب در نمونه هاي رنگ پا نيز در بازار وجود دارد.


2. جوراب هاي بدون رويه (جوراب هاي كف پوش يا جوراب هاي پاپوش ) no show socks :

اگر از كفش هاي لومز ، كالج يا باله استفاده مي كنيد مي توانيد اين جوراب ها را تهيه كنيد چرا كه اين جوراب هاي بدون رويه ، خيلي كوتاه هستند و تنها يك لايه كم ارتفاع در اطراف پا وجود دارند مفهوم استفاده از جوراب و طراحي اين جوراب ، به اين دليل است كه جوراب از بو گرفتن پاي شما و ترك برداشتن كف پاي شما جلوگيري مي كند .

توليدي جوراب زنانه


3. جوراب زنانه تا قوزك پا ankle length socks ,sneakers socks :

اين جوراب هاي بدون ساق براي استفاده كفش هاي اسپرت و كتاني بسيار مناسب هستند كه با دادن ظاهر شيك به پاهاي شما ، مانع تاول زدن پاهايتان نيز مي شود به دليل استفاده از جوراب با كتاني است كه از نام sneakers sock براي اين جوراب ها استفاده مي شود .

توليدي جوراب زنانه


4. جوراب زنانه ربع يا quarter length socks , ankle socks :

اين جوراب تمام مزاياي مورد قبلي را دارد با اين تفاوت و مزيت كه اين جوراب ، قوزك پاي شما را نيز مي پوشاند و از تاول زدن و گزيدگي پاي شما توسط كفش محافظت مي كند اين جوراب ها براي افرادي طراحي شده است كه مي خواهند پاهاي خود را از آلودگي حفظ كنند يا مخصوص خانم هاي محجبه اي است كه نمي خواهند بين شلوار تا كفش ديده شود.


5. جوراب زنانه مهماندار crew socks :

اين جوراب با ساق 12 تا 15 سانت خود به اين علت اين نام را به خود گرفته است كه در گذشته خدمه و مهمانداران زن از آن ها استفاده مي كردند. اين جوراب ها براي گرم نگه داشتن پا در فصول سرما نيز مناسب است .


6. جوراب هاي زنانه حرير :

جوراب هاي حرير رنگ پا يا مشكي جذب سابقا متداول بوده است و هنوز از آن استفاده مي شود اما به تازگي جورابي وارد عرصه مد شده است كه از جنس حرير است با اين تفاوت كه از ناحيه ساق كمي گشاد تر و داراي مدل زيبايي است كه اين جوراب حرير را مي توان با شلوارهاي بگ كوتاه و شلوارهاي جين پوشيد . اگر به مد روز اهميت مي دهيد حتما يك بار اين جوراب را امتحان كنيد و سعي كنيد مطابق سليقه خود سبك خاصي را براي استفاده از آن پيدا كنيد.


7. جوراب زنانه تا زانو knee high socks :
جوراب زنانه بلند

اين جوراب هاي زنانه به ماهيچه هاي بالاي ساق مي رسند و كمي پايين تر از زانو هستند به همين علت نام جوراب زنانه تا زانو را به خود گرفته اند. از اين جوراب ها در فصول سرد و هنگام پوشيدن چكمه هاي بلند استفاده مي شود و پاها را گرم نگه مي دارند همچنين جنس نازك تر آن ها نيز براي پوشيدن با كفش ورشي براي خانم هاي ورزشكار گزينه خوبي است . در اوايل قرن 18 ميلادي ، تغيير دوباره اي در پوشش ايجاد شد به اين صورت كه شلوارها بلندتر شدند و جوراب ها كوتاه تر شدند. در آن زمان جوراب هاي توليدي را socks مي خواندند يعني نام امروزي جوراب . تا اين زمان در تاريخ به جوراب ها stockings گفته مي شد كه امروزه به جوراب هاي بلند زنانه stocking گفته مي شود .


8. جوراب هاي زنانه بالاي زانو thigh high socks :

در قرون وسطي به علت تغيير در پوشش ، جوراب ها نيز دچار تغيير شدند چرا كه شلوارها بلند تر شدند اين جوراب ها در قرن 5 ام نيز نشانه تقدس و پاكي افراد مذهبي بود كه به آن جوراب ها puttes نيز مي گفتند .


همان طور كه از نام اين جوراب زنانه انتظار مي رود ، اين جوراب ها تا بالاي زانو و تقريبا تا ران پا هستند . اين مدل جوراب در سال 1560 براي اولين بار توسط ملكه اليزابت پوشيده شد و در گذشته مردان و زنان اسكاتلند اين جوراب ها را با دامن هاي كوتاه مي پوشيدند . از گذشته به علت نامناسب بودن نمايان شدن بالاي زانو در بانوان از نگاه جامعه ، باعث شد تا اين جوراب ها مصرف بالايي داشته باشند و از دسته هاي محبوب باشند امروزه همين جوراب هاي بالا زانو در طرح هاي فانتزي و متنوع براي پوشيدن با دامن هاي كوتاه استفاده مي شوند همچنين در كشورهاي مختلف غربي يا شرقي نيز به عنوان لباس فرم دانش آموزان در مدرسه با دامن كوتاه استفاده مي شود .

9. جوراب پشمي زمستاني يا جوراب زنانه چين خورده cozy winter :
جوراب پشمي زمستاني
اين جوراب هاي پشمي ضخيم كه ظاهر زيبا و متنوعي دارند براي فصول سرد يا اقليم هاي سرد طراحي و بافته مي شوند و براي گرم نگه داشتن پا، اغلب جنس آن ها از پشم مي باشد. همان طور كه مي دانيد قديمي ترين جوراب پشمي موجود، مربوط به قرن دوم ميلادي است كه آن را در نورسامبريا بريتانيا پيدا كردند اين جوراب پشمي در سايز بچه گانه بافته شده است ولي در حالت كلي اولين جوراب بافته شده به اطراف رود نيل در مصر مربوط است . جوراب مذكور سايز بچه گانه جنس پشم، در موزه ي آلبرت و ويكتوريا نگهداري مي شود .

تمام طرح هاي گفته شده در جوراب زنانه، در توليدي ها توسط دستگاه بافنده مكانيكي يا دستگاه بافنده كامپيوتري بافته مي شود اما چون تنوع بافت و طرح در جوراب زنانه زياد است به همين خاطر دستگاه بافنده كامپيوتري در توليدي براي اين منظور بهتر است همچنين در رابطه با قيمت مدل هاي مختلف جوراب زنانه در توليدي، مي توان گفت همان طور كه انتظار مي رود هر چه جنس نخ به كار رفته بيشتر باشد يا جوراب ضخيم تر باشد قيمت آن نيز بيشتر خواهد بود همين مورد براي جوراب هاي ساق دار نيز صدق مي كند. بنابراين اگر توليدي جوراب زنانه داريد به اين موارد و اقليم شهر و بازار فروش خود دقت كنيد تا در پايان بتوانيد سود مطلوب را بدست آوريد.

جوراب هاي ساق دار و روند تغيير آن در تاريخ : در اواخر قرن 15 ميلادي جوراب ها تغيير كردند به اين شكل كه توليد كنندگان جوراب هاي ابريشمي را با شلوارهاي جذب جين تركيب كردند و به اين ترتيب ساق ها توليد شدند نكته اي كه شايد جالب توجه باشد اين است كه در سال هاي اخير بانوان از ساق ها استفاده مي كنند و محبوبيت زيادي كسب كرده است اما در اواخر قرن 15 ، ساق جوراب هاي ابريشمي مذكور براي استفاده آقايان وارد بازار شدند .


جوراب جنس نايلون : در سال 1938 بود كه نايلون اختراع شد اين اختراع چنان تاثيري بر صنايع مختلف داشت كه به صنعت جوراب بافي نيز وارد شد به اين صورت كه جوراب هايي از جنس نايلون توليد شد . اين جوراب ها ، قدرت و كشش و فرم جديدي را وارد صنعت جوراب بافي كردند امروزه نيز براي توليد جوراب از تركيب نايلون با پلي آميد استفاده مي شود البته ممكن است شخصي به جنس هاي خاصي از جوراب حساسيت داشته باشد و دچار خارش پوستي در ناحيه پا شود اگر در اين دسته قرار داريد از جنس جوراب مصرفي خود اطمينان حاصل كنيد.

 

منبع : 

https://karassocks.com/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۵۷:۰۲ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی